perjantai 10. lokakuuta 2014

Kohti kokeneempia ompeleita

Tästä mun oli tarkoitus kirjoitella jo paljon paljon aikaisemmin. Jo heinäkuussa itseasiassa. Jotenkin vain kuvien kanssa ollut pientä tahmeutta, kameraan on kertynyt monenlaista ja kesä lipui ohi melkoisella vauhdilla.
 
Noh, asiaan, valmistuin kesäkuussa ja vanhempani olivat jo kauan sitten luvanneet mulle ompelukoneen lahjaksi. Niinpä sitten heinäkuussa lähdettiin ompelukonekaupoille.
 
 
Tällainen paketti kulki kotiin ostosreissun jälkeen:
 
 

Pahvien kätköistä paljastui styroxilla ja muoveilla suojattu kone, jollaista olin saanut liikkeessä kokeilla ja tutustua sen toimintoihin. Husqvarna Viking Opal 670.
 

 
 

 Kone sai muuttaa ikkunan äärelle, kirpparilöytö-pulpetille, siinä on hyvä työskennellä.
Tietysti sitten kun jotain isompaa tai raskaampaa ompelen, pitää varmaan siirtyä keittiöön kun ei tota pöytäpintaa hirveemmin oo tossa pulpetin reunalla..
 
 
 
Tein sitten pienen harjoitteluompelun siinä samalla kun koneen laitoin käyttökuntoon.
Kankaita on kuitenkin kertynyt ihan kohtuullisesti, vaikka näin laadukasta ompelukonetta olekaan koskaan ollut. Ja jos totta puhutaan niin ei ole kyllä ompelutaitoakaan - ei edes nyt vaikka on laadukas kone, mutta nythän mä alan tavoitella sitä taitoa ja kerryttää kokemustani!
Vinkkejä ja linkkejä voi antaa jos joku lemppari on olemassa. :)




Tästä sienikuvioisesta pussukasta tuli sellainen, johon nappaan mukaani mitä milloinkin kun oon jonnekin reissuun tai tapaamiseen lähdössä.
Tarkoitus olisi tällaisiakin tehdä mukaan noihin pieniin myyjäisiin missä oon silloin tällöin ollut.
 
Kiitos kovasti vierailusta.
ja Kiitos Äiti ja Isä ompelukoneesta.
 
 
 
Aurinkoisia syyspäiviä,
Pia

1 kommentti:

Heli S. kirjoitti...

No johan on vehje! Ei sit tullu punasta :) Mitäs kaikkee hienoo toimintoo siin on?