tiistai 22. joulukuuta 2015

Hullu joulunrakentaja valloittaa kodin

Voi miten mä rakastan joulua!
Oon aina rakastanut.
Kerran muistan olleeni ärsyyntynyt kauppojen jouluhässäkkään ja joulun kaupalliseen ostaostaosta-markkinointiin, mutta se meni ohi jo ennen aattoa ja nautin silloinkin joulun vietosta.

Viimeisen viikon aikana mulla on ollut kertakaikkiaan JOULU.
Sain Sony -puhelimeni takaisin huollosta toimivana ja ihanan nopeana (huollon aikana käyttämäni samsung oli niiiiin vanha ja väsynyt), eikä sen kamerakaan ollut oikein mistään kotoisin nyt kun olin ehtinyt tottua Sonyn laatuun.
 Lisäksi Nikon -kamerani toimii taas. Akku ei ollut ottanut virtaa vastaan johdon kautta ladattuna, joten ostin kameraliikkeestä laturin ja nyt olen saanut räpsiä kuvia taas kunnon kamerallani.

Tässä kuvamatka mun sunnuntai-iltaan kun hain vintiltä joulukoristeet
ja laitoin hullunmyllyn käyntiin:

Joulukuusen alle juuttimatto. Olin innoissani kun tämmöinen löytyi joskus muutama vuosi sitten - lapsuudessa kun kuusen alla kuului olla juuttimatto.

Mun joulukuusi on tällainen pakettiin laitettava kestoversio.
Ja valkoinen.
Aidossa kuusessa on kova homma ja kun me yleensä ollaan poissa kotoa jouluaatto ja -päivä, kestää tekokuusi tämän paremmin eikä varise silläaikaa ihan koko kämppää täyteen.
Ja sitäpaitsi mua säälittää kiikuttaa metsästä elävä puu muutamaksi päiväksi ihmisten asuntoihin ja sitten ihmetellään miten siitä pääsee eroon. Tekokuusi menee takaisin pahvilaatikkoon ja vintille. ^_^

Tässä koristelaatikoita. Vasemmanpuolen kuvassa etualalla laatikko jossa kolme kultaista pöllöä.
Ne ovat uusimmat tänä jouluna. Ostin Porin Puuvillan Tigerista, maksoi muistaakseni kaksi euroa.
Aika monta joulukoristelaatikkoa mulla näyttää nykyään olevan. Toi kynttelikkö-laatikko oli aikoinaan ainut, kun omaa joulua poikaystäväni kanssa alettiin viettää. Nyt voisin hommata jo ehkä yhden vähän suuremman johon kaikki mahtuisi. ;)



Kuusi kasvaa pala palalta.


Tämmöiset valot ostin viime vuonna Hämeenlinnan Goodmanin Kodin Anttilasta.
Ne roikkui seinällä ensin mutta nyt päätin laittaa ne kuuseen.


Jouluasiain Assistenttini


Valkoinen latva ja Robert De Niro.


Valot ja hiutaleketju kuusessa.


Ihan itse taiteilemani kuusen tähti. ^_^
Ei tämmöisiä pienien kuusien tähtiä oikeen oo kaupoissa ja mulla sattui tommosta alumiinilankaa kahdessa värissä olemaan joten näppäränä tyttönä vääntelin varsin kivan tähden.


Ystävän antaman joulupaketin päällä oli jonakin menneenä vuonna tämmöinen helmitonttu, joka on sen jälkeen asunut joulukuusessa.

Joulupalloja. 



Joulupalloja



Mikäs se siellä pilkistää?


Tämä possumökki on ihan mun yks lempparijoulukoristeeni.
Se on niin kitchiä! Hah!


Keräsin aikoinaan possuja, jo nuorena - siis teininä se keräily alkoi. En oikeastaan muista miksi.
Tän mökin ostin Rauman Talousmarkasta joskus kauan sitten kun ensimmäistä joulua vietettiin poikaystävän kanssa yhteisessä kodissa. Sitten se possujen keräily vähän niinkun loppui.
Tämä silti jäi :D



Vaikka tuo rakas kämppikseni ei ihan niin pöhkönä jouluun olekaan kuin minä, kyllä hän antaa mun silti ihan täysillä laitella ja soittaa joululauluja. Niinpä hän sitten nostatti tunnelmaa lämmittämällä meille glögit ja tuomalla ne siihen koristelun tiimellykseen. Kiltti tuommonen <3


Joulutähti laitettiin jo itsenäisyyspäivänä.
Tai tarkemmin sanottuna mun isä laittoi sen kun hän on pitkä ja sattui just sillon olemaan kylässä.
Tuohonkin valotähteen liittyy muistoja mut en mä nyt ehkä joka ikisen joulukoristeeni historiaa ala tässä tarinoida. Kerrottakoon että siihen liittyy muistoja. 


Tässä vielä parempi kuva meidän olkkarin jouluverhoista.
Ripustin ne sillon kun muutettiin - kolmisen vuotta sitten. :D
Lumiukko- ja olkipukkikuvioiset verhot on vielä harkinnassa. Siihen asti mennään näillä.


Anoppi toi mulle synttäripäivänä Amarylliksen ja kymmenessä päivässä se on hienosti avautunut. Possumökki ja muutama muu koriste pääsi sen rinnalle.


Heh. Tämäkin mua naurattaa joka kerta kun joulukoristelaatikon avaan.
Joskus kun mun askartelut oli paljon alottelijamaisempia ja yksinkertaisia.
Aivan ihana. hahahaa.


Mulla on ilmeisesti jokainen joulukoriste jotenkin merkityksellinen.
Tässä on kokoelma monelta eri ajanjaksolta "oman kodin" ajalta.



Niille tuli hyvä paikka viime kesänä Helsingistä kirpputorilta löytyneiden matkalaukkujen päältä.


Itse tuunaamani olkkarin pöydällä Äidiltä ja Isältä synttärilahjaksi saamani hulppea kynttiläsomiste (taka-alalla) ja edessä pieni suloinen peltirasia jonka ostin Hämeenlinnasta 14.pvä kirppikseltä, sinne sisään jemmasin tigerista ostettuja suklaapalloja. Ihanan jouluista!


Kuusi pimeässä valaistuna.
Ovenkarmissa roikkuu keltaiset tähtivalot. Noiden tilalla nämä kuuseen laittamani pallovalot roikkuvat ennenkuin kuusi tuli taloon.


Sitten vielä hauska tilastotieto jonka huomasin kun tänään (22.12.) katsoin kirjoituksieni lukijatietoja:
Juman tsuibale 
NELJÄSATAAYHDEKSÄN 
lukijaa yhdellä tekstilläni, hiukan reilussa kuukaudessa! 

Siis Wau. Kiitos kaikille.

Tämmöinen joulunrakennuspostaus.
Vielä tulee lisää - ei tarvi luulla että se tässä olisi!
En vielä toivottele joulua.
Paitsi niille jotka ei kerkeä enää tulla lukemaan lähempänä joulua, vain niille Hyvää joulua! 
Teille muille toivottelen sitä sitten vasta myöhemmin.


Kiitos,
Pia



4 kommenttia:

Arja L kirjoitti...

Voi kun on jouluista ja jokaiseen tai ainakin melkein jokaiseen joulukoristeeseen pitääkin liittyä muistoja :)Muuten ne ovat jotenkin hengettömiä.
Laitappa seuraavaksi sellaisia kuvia, joissa näkyy paremmin tuo tuunaamasi ihan ainutlaatuinen ja superhieno olkkarin pöytä paremmin, jotta kaikki pääsevät ihailemaan. Olen edelleen ihan sen lumoissa <3

Pia - Piipero kirjoitti...

Oot kyllä Arja oikeassa joulukoristeiden hengettömyydestä. Tätä kirjoitettaessa tajusin sen kunnolla, että kaikkiin noihin liittyy joku kiva muisto ja se tuntuu mukavalta.
Kiitos toiveesta. Pöydästä on tarkoitus tehdä ihan oma postauksensa vaihekuvinkin jopa. Kiva kuulla että se teki noin suuren vaikutuksen ^_^

miia kirjoitti...

Oi miten ihanan jouluista olet teiän kotiin loihtinut! :) Näitä kuvia oli kiva katsella ja lukea tarinoita joulukoristeista. Ja jään odottelemaan mitä joulupöhköilyä sää vielä keksit blogiisi! <3

Pia - Piipero kirjoitti...

Kiitti Miia. On kyllä kiva kuulla että kuvia on ollut kiva katsoa ja lukea tarinoita. Joskus sitä tulee mietittyä että mahtaako nyt mennä ihan epäkiinnostavaksi. Mutta hyvä näin.
Kyllä sitä jotain joulupöhköilyä on tulossa - ootappa vaan!